En första februaridag

När klassen suktade efter våren så gjorde vår historialärare det väldigt klart för oss att februari är en riktigt vintermånad. Då dog mina vårförhoppningar på riktigt. Jag vände blad på min väggalmenacka med Elsa Beskow-målningar och möttes av ett motiv som föreställde Tant Grön, Tant Brun, Tant Gredelin och Farbror Blå i skidbacken. Vårförhoppningarna dog om möjligt ännu mer.

Idag hade jag alldeles för tunna strumpbyxor på mig och frös om benen, jag som inte är särskilt frusen av mig annars. Satt  på en obekväm stol inne på banken och väntade på min tur (smygkollade på fastighetannonser och ville helst bara flytta hemifrån just precis då), sedan fick jag mitt mastercardkort aktiverat och jag gick hem och skaffade ett eget traderakonto och blev på något vis vuxen på riktigt.



Jag försöker desperat liva ut min kalla vardag med Jonas Gardells Ett Ufo Gör Entré, blåbärste och ett glitterskal jag hyser någon slags hatkärlek till.


Kommentarer
Postat av: Elvira

Det är något visst med glitterskal. Hatkärlek är det perfekta ordet.

2012-02-02 @ 08:17:37
URL: http://www.cosmicangels.tumblr.com
Postat av: Anonym

Plutten, Du kan inte Flytta ännu... I Sinom Tid Fixar vi det ! Om du hade en egen Lägenhet hade du Saknat Mig, Mamma & Mille men också ditt eget Väningsplan !!! Sådesså - Puss



2012-02-02 @ 19:59:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0