Om USA och Indiana.

Ni vet kanske att jag var utbytesstudent i USA för två år sedan? I Indiana närmare bestämt, där det egentligen inte finns mycket mer än majsfält och kossor. 
 
 
Om en månad ska jag åka tillbaka, återse personer jag har saknat och gå på min värdsysters bröllop! Att få komma tillbaka till USA, som numera nästan känns som ett andra hem ska bli helt fantastiskt roligt! 
Tycker vi firar med några bilder från Amerikatt! 
 
Vi börjar med en ganska så rolig bild på mig och min värdmamma Cindy. Det var Halloween party och vi firade min sjuttonårsdag. Vi var utklädda till the red queen från Alice i underlandet och wicked witch of the west från trollkarlen från Oz, ganska bra kombination tyckte vi. 
 
Vardaglig syn; Amish-kvinnor, som tagna från de tidiga 1900-talet handlar mat på Wal Mart. Knäppaste kontrasten. 
 
När jag var i Washington DC besökte jag krigskyrkogården Arlington, det var så sorgligt vackert att jag knappt visste vart jag skulle ta vägen. 
 
Här är jag 300 meter ovanför Las Vegas, världens glittrigaste stad. Kul grej att veta om denna bilden är att jag aldrig varit så höjdrädd i hela mitt liv som jag var just när denna bilden knäpptes. 
 
Detta är ett football game på min skola, homecoming game för att vara exakt. Jag var där tillsammans med min spanska värdsyster och min svenska utbyteskompis Kristin. Det var första gången jag var och såg ett football game någonsin och jag trodde helt seriöst att jag hamnat mitt i en amerikansk high school film.
 
 
Jag var i New Orleans, där jazzmusiker spelade runt diverse gathörn och alla hus såg ut så här!
 
I New Orleans åt vi frukost på mina drömmars Café. 
 
Jag och värdbrorsan utforskar trädkojor i New Orleans. 
 
Tog denna fruktansvärt fula bild på juldagen när vi öppnade presenter hos min värdfamiljs släkt i Chicago. Självaste julafton firade jag genom att titta på när min familj i Sverige firade riktig svensk jul med pepparkakor, gröt och adventsljusstakar. Nej, amerikansk jul var ingen höjdare. 
 
Jag och cirka 30 andra utbytesstudenter åkte på världens roligaste resa till Los Angeles, Las Vegas, Grand Canyon och Phoenix. Här är det närmsta vi kom Hollywood-skylten. 
 
Och här är två italienska vänner och en massa cactusar någonstans i Arizona. Och de får avsluta mitt amerikanska inlägg. Om ungefär 730 timmar är jag på amerikansk mark igen!

Kommentarer
Postat av: Kristin

Fin återblick! Älskhatade Indiana förblir vårt andra hem.

2012-09-28 @ 20:53:28
Postat av: matilda

åh herregud vad nice med usa!!!!

2012-10-18 @ 21:52:25
URL: http://somsnus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0