Januari, Februari och Mars 2011

Om alla andra kan så kan väl jag med göra en sammafattning av mitt 2011.

Januari.
Jag hade spenderat nästan halva mitt utbytesår i USA och var mitt uppe i den amerikanska vardagen och gjorde väl egentligen inte så himla spektakulära saker.


Jag färgade mitt hår svart igen för jag klarade inte av mitt råttfärgade svensk-hår något mer.


Kathrin från Tyskland anlände i Januari som halvårs-student och hon var något av det bästa med USA.


Någon gång i Januari köpte jag denna klänningen och använde den så ofta det gick.

Februari.
I Februari försvann snön och jag fick nytt hopp om att våren någon gång skulle komma.


I Februari ville inte min kamera fungera, så det flesta händelser förevigades med min amerikanska mobilkamare som var näst intill värdelös. Här är i alla fall Jag och min tyska vän Julia i en hotellkorridor mitt i natten efter att ha haft klädsim i poolen.


Mina eftermiddagar spenderade jag mest tillsammans med min american history book. American history var jobbigt och tog nästan död på mig.


I Februari gjorde vi EF-students reklam för EF på en Hockey Match i staden där jag bodde. (när denna bilden togs var jag mitt uppe i ett skrattanfall. Det var en himla fin kväll)


Jag lyckades föreviga min hatade skoluniform.


Någon helg i slutet av Februari tog min värdfamilj med mig och två spanjorer till Purdue University och jag bestämde mig för att om jag någon gång ska gå på ett american college så ska jag gå på Purdue.

Mars.
Mars var den mest fantastiska månaden under hela mitt utbytesår!


Jag och mina värdföräldrar åkte till the EF confernence i  Las Vegas. Det var otroligt.




Några av mina Northern-Indiana vänner var också där.


Senare i Mars åkte jag och mina svenska vänner - Victoria och Kristin på EF Discovery Tour till LA-Las Vegas-Grand Canyon. Jag hade en sån fin tid med mina vänner.


Och givetvis nyfunna vänner.





Jag tog inte så mycket foton under denna åtta dagar fantastiska resa, men jag filmade en del inför mitt engelska projekt jag hade. Tyvärr är det mest jag som syns i bild då det var syftet med projektet (jättelöjligt men jag fick ett A på den, så jag ska väl inte klaga).


Kommentarer
Postat av: Hanna

Omg, vad var det för jävla skoluniform de satte på er??? Typ: "Hej ligg inte med mig för mina superkristna föräldrar dödar dig annars".

Iallafall; Tre fina månader in the US!

2011-12-13 @ 17:52:22
URL: http://benjaminochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0