Ett långt inlägg om ett äventyr i Berlin.

 
För ett par veckor sedan besökte jag och personer jag tycke om Berlin.
Det såg ut så här:
 
Amanda i luften.
 
Michaela åker s-bahn (eller u-bahn, fattade aldrig riktigt när det var vilket).
 
Lyckades hitta till vårt hostel!
 
Träffade våra berlinska vänner över en fika första kvällen. Här är Andrea och Elin mitt uppe i en diskussion med Mikaela med k. 
 
Vi tog oss till förintelsemonumentet en dag. Samma dag regnade det, kameran fick ligga i väskan och jag tappade bort mitt dagskort till tunnelbanan. Scheisse happens.
 
Vi köpte second hand i kilopris och åt vietnamesisk mat tillsammans med Berlin-vännerna. Här är Linnea, Mikaela och Andrea som är glada fastän det inte syns på bild. 
 
En kväll skulle vi till en bar och möta upp vårt andra ressällskap - David, Daniel, Fanny och Pixi. Vi förfestade på öl samtidigt som vi försökte hitta dit. 
 
Vi hittade dit till slut. Här trängs Michaela, Fanny och Pixi.
 
Här är en partyklädd David i Fanny och Pixis fantastiska hostel-rum. 
 
Daniel och Fanny.
 
Vi hamnade på en nedlagd tågfabrik där de hade massa olika klubbar. Vi hamnade i "badhuset" där de hade målat läskiga bebisar på väggarna och spelade psykedelisk musik. 
 
Utanför hade de passande nog ett badkar där jag och Pixi hade badkarsfest. Sedan försökte vi hitta hem, men istället för att hitta hem hittade vi ett gäng britter som var ungefär hur roliga som helst!
 
En dag gick vi på loppmarknad där de hade allt krimskrams man kan tänka sig.
 
Vi fastnade vid denna mannen en stund. 
 
Vi hittade en italiensk restaurang vid Alexanderplatz och beställde sjukt goda pizzor och drack kopiösa mängder cola.
dit
En kväll hittade vi Berlinmuren, vilket vi tyckte var fantastikt! 
 
Samma kväll hamnade vi i en fotoautomat och tog fula bilder. 
 
Vi mötte upp britterna som vi träffade på väg hem från det psykedeliska badhuset. Världens skönaste människor ungefär! Här är tre av dem i en sjukt ful bild. 
 
Här är Andrea, Amanda och Michaela på väg hem efter sjukt galen och rolig natt. 
(Innan jag tog bilden sa jag: Se ut som ni känner er! Det förklarar allt!)
 
Trots att vi fick ungefär tre timmars sömn så lyckades ändå jag, Amanda och Elin ta oss upp. Vi åkte och hälsade på i Maja och Linneas lägenhet där det finns ett trasigt piano och fruktansvärda tapeter. Vi handlade mat, fann Michaela och Andrea nyvakna och lagade middag på vårt hostel.
 
Sedan tog vår fantastiska resa till Berlin slut. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: amanda

Dina berlinbilder är 78638476347634876438765837654896791293gånger bättre än mina och fan vad bra du är på att fånga allt det bästa med små meningar och fabulösa/halvskeva människor på bilder. BERLINBERLIN!


HALO AUS BERLIN!

2012-11-26 @ 22:55:12
URL: http://catsdoinmacarena.tumblr.com
Postat av: Mikaela med K

så fiiina bilder verkligen!!! :)

2012-11-27 @ 00:22:17
URL: http://sweetshit.webblogg.se
Postat av: bells

hej hå, vad märkligt att jag snubblade över både din och pixis blogg på en och samma dag /granne från emmaboda

2012-12-04 @ 12:13:42
URL: http://osmidig.blogspot.com
Postat av: Andrea

ÅHHHH BERLIN! DÖR LÅNGSAMT AV UTTRÅKAN HÄR HEMMA. Håller med Amanda, bästa beskrivningen med bilder!

2012-12-07 @ 19:53:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0