En lista om musik.

VAD LYSSNAR DU MEST PÅ JUST NU?
Nu förtiden blir det en hel del Winnerbäck och Patrick Wolf under kalla promenader i snön.



NÄMN EN LÅT SOM GÖR DIG LEDSEN.
Har nog ingen låt som gör mig ledsen, men denna låten lyssnar jag i alla fall på när jag gråter.

VILKEN ÄR VÄRLDENS MEST STÖRIGA LÅT?
Jag Kommer - Veronica Maggio (Förlåt Maggio-fans men om jag tvingas lyssna på den en gång till så smäller jag av!)

FAVORITBAND/ARTIST, OF ALL TIME?
Kent. Behöver inte säga mer än så.


BAND / ARTIST DU NYLIGEN UPPTÄCKT?
Angus & Julia Stone.


BÄSTA KVINNLIGA RÖST?
Har egentligen väldigt svårt för kvinnliga sångare och byter favorit lite hela tiden, men som det ser ut nu så tycker jag fantastiskt mycket om Miss Li's röst.

BÄSTA MANLIGA RÖST?
Vilken röst slår Freddie Mercury's?!

VAD LYSSNAR DU PÅ NÄR DU HÅNGLAR?
Jag tycker nog att det allra mesta passar att hångla till! Fast någon gång i mitt liv måste jag hångla till Foreigner's I Wanna Know What Love Is, som de gör i Fucking Åmål!

VAD LYSSNAR DU PÅ INNAN DU GÅR PÅ FEST?
Alltid alltid alltid denna låten!

SENASTE KONSERTEN?
Det var så länge sedan men om jag inte minns fel så var det Håkan Hellström på Liseberg i höstas.

Liseberg

HAR DU NÅGONSIN DEJTAT EN MUSIKER?
Nej, kanske ska prova?

VAD TYCKER DU OM KLASSISK MUSIK?
Det är skönt att göra läxor till.

VAD TYCKER DU OM COUNTRYMUSIK?
Jag tycker om Johnny Cash och liknande, men ny och modern country har aldrig fallit mig i smaken.

LYSSNAR DU PÅ MUSIK PÅ FRÄMMANDE SPRÅK?
Tysk musik har jag lyssnat på i en halv evighet. Fransk och isländsk musik hör också till vanligheterna.

VILKEN KÄND MUSIKER SKULLE DU GIFTA DIG MED OM DU FICK CHANSEN?
Om jag var ungefär 30 skulle jag varit gift med John Engelbert. Sådeså.



DITT FAVORITSOUNDTRACK?
Film: Edwars Scissorhands och Alice in Wonderland
Musikal: Wicked


SÄTT PÅ EN LÅT SOM AVSLUTAR DEN HÄR LISTAN FINT.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Musiklistor <3 Och jag tycker vi kan dejta en musiker med gitarr och kanske en hipstermössa på sne på Emmaboda. I alla fall under en timme eller två.

2012-01-29 @ 22:45:54
URL: http://benjaminochjag.blogg.se/
Postat av: cindy

Ha en fin dag!



Kika gärna in i min blogg för mode tips & inspiration. :)



/ http://cindyvuong.blogg.se

2012-01-30 @ 13:55:17
URL: http://cindyvuong.blogg.se/
Postat av: amandiz

himl fin lista med himla fina svar.

2012-01-30 @ 19:31:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0