smultronsoda, höst och sånt.

Jag har druckit upp en halv flaska smultronsoda själv idag.
Det är så gott att jag skulle kunna dricka en halv till.

Jag vill att det blir höst nu. Jag vill ha stickade tröjor och halsdukar virade tre varv runt halsen.
Jag vill ha yllestrumpor i mina höga docs att traska hem från stan i.
Jag vill ha brandgula löv, vattenpölar och te i stora muggar med dem jag tycker mest om.

Jag borde städa mitt rum. Jag borde sortera ihop saker i lådor. Borde hänga kläderna på plats.
Det är så enkelt att börja. Man sätter på den bästa spellistan man har jättehögt och börjar.
Men någonstans där så slutar det alltid med att jag hamnar på golvet skrivandes på små löjliga dikter, läsandes i en gammal bok eller bara förundrad över hur fin musiken som spelas är.
Därför är det svårt att städa.

Nu ska jag bege mig mot nya äventyr.
Hejdå.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0