Budapest.

För ett par veckor sedan ringde Elvira mig och ba: Har du 700 kr till flyg och boende i Budapest eller? Helt plötsligt hade vi bokat restresa till Budapest! 
 
Så här såg det ut:
 
Lyckades hitta från flygplatsen till vårt Hostel, trots skyltar på ungerska och knäppt tunnelbanesystem. 
 
När kvällen kom tog vi vårt pick och pack och hittade en bar med serier överallt. Där hängde vi två gånger och blev kompis med bartendern. 
 
Vår första morgon åt vi lyx-frulle!
 
Jag lyckades tvinga med Elvira till Sankt Stefans Basilika. Där inne blev jag lite halvt euforisk! 
 
Det blev kväll och Budapest var givetvis fantastiskt! Vi begav oss till VÄRLDENS bästa klubb, med små vrår överallt, olika våningar med notblad på väggarna, bilder på heta män på toaletterna och kaniner springandes i taket. 
 
Provade billiga kläder och tog kort på mig själv i smutsiga provrumsspeglar.
 
Trots att vi levde som queens så var det inte lyx-frulle varenda dag.
 
Tog en suddig bild på oss i vår lägenhet innan vi gick och drack billig öl och träffade turister från Austarlien.
 
Mat och dryck av alla dess slag var en viktig aspekt under vår vistelse!
 
Fantastiska Elvira! Världens bästa resesällskap!
 
Sista dagen besökte vi ett museum om Ungerns terror-regimer och blev starstrucked av de ungerska parlamentet!
 
Dessa bilder får avsluta resan till världens vackraste Budapest! Ska bara gå klart skolan först, sedan åker jag banne mig dit igen!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sara

Åh jag vill följa med!!! Ser ju supermysigt ut :)

2013-01-10 @ 22:42:06
URL: http://verasgarderob.blogg.se
Postat av: pixi

Men ÅH! dit ska jag med, om jag så ska gå dit. ser helt fantastiskt ut och va fina tunnelbanor!

2013-01-13 @ 13:21:52
URL: http://pixiljunggren.blogg.sei
Postat av: Iwona

A very interesting post... Beautiful Budapest and very positive photos:) I invite you to my blog in Vintage style. I greet:)

2013-01-17 @ 09:45:49
URL: http://fabricandcolor.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0