17

 
Kära syster.
 
Jag hatar när du gnäller om småsaker, säger att min vegetariska mat är äcklig och ser ned på min musiksmak. Jag blir frustrerad av de faktum att du är cirka sju centimeter längre än mig och att du alltid klår mig i armbrytning. Men allt de spelar ingen roll för enligt mig finns det ingen bättre syster i hela världen. 
 
I mina ögon kommer du aldrig vara stor. Inte ens idag när du firar din sjuttonde födelsedag. Nej, i mina ögon förblir du en liten lintott på en vit ponny. Jag kommer aldrig sluta förknippa rosa, glitter och läppglans med dig hur gammal du än blir. 
 
Eftersom att jag inte kan fira dig på din födelsedag idag, då du förmodligen ligger i solen med en paraplydrink på Cypern så tänker jag ändå ge dig lite visdomsord från en nästan nitton år gammal storasyster som aldrig kommer förstå sig på din förkärlek till pojkar med håret kammat bakåt och vita tunikor med volanger: Ta vara på de sista 365 dagarna innan din myndighetsdag för det är möjligt att de kan bli de (än så länge) 365 bästa dagarna i ditt liv.
 

 

 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0