Till Hanna.

Idag är ingen vanlig dag, för idag är det din artonårsdag! 
 
Minns du andra dagen i tvåan? Jag hade precis börjat i klassen och mådde illa av nervositet när jag styrde stegen mot sal 001. Där satt du, log och vinkade och tyckte jag skulle sätta mig bredvid dig. 
 
Det finns 45 720 Hannor i Sverige, men bara en Hanna som har en förkärlek till mopsar, bamse, pojkar med snortajta jeans och långt hår, allting som glittrar och som dessutom kan vifta på näsborrarna. 
 
Det bästa med dig är att man kan ha kul oavsett om man dricker vin ur plastglas på festival eller äter pizza en tisdag-eftermiddag. Och att du alltid skrattar så högt att folk vänder sig om när du är glad och stampar så att golven i skolan skakar med dina tuggummirosa kängor när du är arg. 
 
Du är bäst därför att du delar ut kramar när det behövs och att du hittar på lagom töntiga smeknamn på pojkar man träffar i skolkorridorer eller på fest. Att du skriksjunger lika högt som mig på konsert och gärna klär upp dig i rosa peruk, läppstift och glitter när det är party är också något som är bra med dig. 
 
Det har gått 458 dagar sedan du tog hand om mig den där första måndagmorgonen i nya klassen. Snart viftar vi med våra studentmössor på ett lastbilsflak, dricker rödvin i Paris och gör disk-och-städ-scheman i Norrköping. 
 
Men innan dess skall du ha det bästa artonåriga månaderna man kan tänka sig!
Grattis finaste du. 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Hanna

Nu började jag lipa. Kul att jag lipar typ hela dagen. Du är bäst och har inget mer att säga om det här för du vet redan. <3

2012-11-22 @ 21:45:31
URL: http://benjaminochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0