En liten lista en tisdag.

 

I brist på något annat så bestämde jag mig för att sno denna listan av Hanna. Keep in mind att detta är vad jag gjorde istället för att göra läxor.

 

Vilken är din favoritfärg? 
Vinrött och svart (Svart är en färg punkt slut)

Prickigt, rutigt eller randigt?
Hade jag vart fjorton hade jag sagt rutigt. Men det är längesedan jag var fjorton, så jag säger randigt!

Vilken parfym använder du? 
Clean - Summerfresh heter den. Det är en gul, kvadratisk flaska. 


Ditt favoritläppstift? 
Det är vinrött och jag är inte säker på vilket märke det är.
 

Har du någon gång haft måtangest, hur är det idag?
Nej, inte seriöst. Jag tycker om mat för mycket för att någonsin kunna ha ångest över mat. Men ibland får jag sjukt dåligt samvete när jag äter onyttig mat. 

Vad använder du för underkläder? 
Ganska tråkiga underkläder. Kanske ska önska mig lite roligare i julklapp? Man känner ju sig alltid lite extra fin om man har fina underkläder. 

Vad använder du för eyeliner? 
Någon från lancome. Dyr men jävligt bra!
 
 
Dina bästa skönhetstips? 
Ät, sov, tvätta dig, knarka inte. 
 
Vilken är din finaste klänning? 
Förmodligen min 60-tals pärla jag hittade förra året. Enda gången jag har använt den var när jag var på Jazzhuset en gång. Jag fattar dock inte vad sjutton jag tänkte med eftersom att spetsen är så skör att det är 90% chans att den spricker så fort man rör sig i den.  
 

 
Vilken är din favoritbok?
Dödssvårt. Men Lilla Stjärna av John Ajvide Lindqvist, Ett Ufo Gör Entré av Jonas Gardell eller Jonas Hassen Khemiris Invasion! kanske? 
 
 
Vad äter du för vardagsfrukost? 
4 av 5 skoldagar - En frukt i skolan eftersom jag inte hann äta frukost
1 av 5 skoldagar - Knäckebröd med spenat och gurka, lite yoghurt och juice/te
 

Vad spenderar du helst en ledig dag med? 
Då vill jag helst vakna i en ny stad tillsammans med mina bästa vänner. Gå vilse och hitta något alldeles spektakulärt av misstag, hitta en klänning som sitter perfekt på second hand, och skratta tills jag inte kan stå upp. Gå på en rolig klubb, dricka drinkar, dansa och träffa nya kompisar.
 
Hur lång är du? 
Exakt 167,5 cm.

Roligaste skolämnet? 
Litterär gestaltning, religion a+b och teater.

Hur många relationer har du haft i ditt liv? 
Inga, än så länge. 

Får vi se en bild på dig osminkad?
 

Tycker du om disneyfilmer? 
Disney är min barndom, så ja!
 

Hur var ditt första hångel? 
Haha, det var inte så mycket att hänga i julgranen!



Om du bara fick äta en färg på mat för resten av ditt liv, röd, grön, beige, gul eller blålila, vilken skulle du välja då och varför? 
Blålila mat vore lite spexigt att äta varje dag!

 

När grät du senast? 
Jag gråter inte särskilt ofta nu för tiden. Men idag fick jag lite tårar i ögonen, för jag var trött i huvudet, kroppen och på det tråkiga livet. 
 

Vilken är din favoritstad i världen? 
Än så länge är det nog Berlin, London och New Orleans. 

 

 
Vilken kroppsdel är du mest nöjd med hos dig själv? 
Får jag välja mitt hår? När jag får till det som jag vill då. 

Vad faller du för? 
Någon med samma tråkiga humor som mig, som får mig att skratta och vet exakt hur jag vill ha mitt te. 

Och vad tror du att andra faller för hos dig? 
Jag vet inte. En gång föll en för att jag tydligen hade fin lugg, en annan för att jag hade bra musiksmak. Så jag vet faktiskt inte. 

 

Och till sist – vad önskar du just nu?
Att studenten kommer snart. Att jag kommer in på folkhögskolan jag vill gå på. Och att allt vad lägenheter i Paris och Norrköping heter ordnar sig utan krångel!

 

 


Kommentarer
Postat av: Sara

"Knarka inte" hahahaha, tack för tipset! :)

2012-12-05 @ 08:28:55
URL: http://verasgarderob.blogg.se
Postat av: Andrea

Jag vill vakna upp i Berlin, London, whatever med dig NU!!!

2012-12-07 @ 19:48:10
URL: http://getter.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0