Ett steg ut i livet.

Ännu en sommar flög förbi innan jag ens förstod att det var sommar. Min artonde sommar. 
Om en vecka börjar jag mitt sista gymnasieår. Det känns helt fantastiskt och fruktansvärt på samma gång och jag förstår inte vart den vad som verkar vara en evighetslång skolgång tog vägen. Det var väl inte alls särskilt länge sedan jag började på mellanstadiet och mamma skjutsade mig till mitt första mellanstadiedisco? Nästa gång de vitklädda studenterna dansar tills de stupar på lastbilsflaken dansar jag också där. 
 
I sommar har jag fått precis som jag vill, för jag har nämligen inte planerat hela sommaren och sett mig själv stressa igenom den som jag gjort så många andra somrar. Nej, i år har jag äntligen lyckats! Trots det så har jag på något vis hunnit med att koka ganska exakt hundra kannor kaffe under min feriepraktik på hjärtintensiven. Jag har fångat lite sol och druckit paraplydrinkar på Kreta, jag skrikit mig hes och lycklig till Kent och dessutom hunnit med både Hultsfred och Emmabodafestivalen. 
 
Nu sitter jag här, iklädd pyjamas trots att klockan snart är halv två mitt på dagen och är utomjordiskt lycklig över att ha internet access igen. Jag har spenderat oändligt många timmar de senaste veckorna under täcket och kollat på allt från Harry Potter till OC. Nu, en vecka innan det är dags att komma tillbaka till verkligheten så är det väl ändå dags att ta tag i livet, städa rummen, vända tillbaka på dygnet och skaffa ordentliga matvanor igen? 
 
Jag välkomnar mig själv tillbaka till livet. 
 
fire in the hills.....

Kommentarer
Postat av: Anonym

finally, välkommen!

2012-08-08 @ 18:10:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0