Om att vara hemma.

Att få vakna i sin säng och se grått svenskt väder och sedan somna om utan att någon tycker att man sover för länge.

Att få ta på sig precis vad man vill utan att någon tycker man ser konstig ut.

Att helt enkelt känna sig normal!

Att få bestämma vad man vill äta själv.

Att få smsa en kompis och bara springa ner till stan och göra absolut ingenting vettigt.

Att ta bussen till Göteborg bara för att man vill.

Att komma hem efter tio.

Att gå runt i stan och titta på folk.

Att planera hela sommaren.

Att fika.

Att skratta på riktigt.



Jag sitter på mitt vita golv och älskar mina takbjälkar lite (se bild).
Jag lyssnar på Bob Hund och tänker att deras spelning på Liseberg
häromdagen var riktigt bra! Jag ska snart träffa en av mina bästa vänner
och vi ska baka och hon ska skälla på mig för att jag vispar på kanterna.

Allt är som det ska. Allt är som jag vill att det ska vara! Jag är hemma
och jag har nog inte varit såhär glad på länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0