April, Maj och Juni 2011

April, Maj och Juni var slutspurten på mitt utbytesår och tre himla fina månader.

April.
I April blev det vår och jag fortsatte att upptäcka USA.


På Springbreak tog min värdfamilj med mig, min spanska värdsyster och våra två utbytesvänner till en varm resa till New Orleans. Vi åkte bil och jag satt inklämd i ett baksäte i fjorton timmar och lyssnade nästan bara på Kent.



Vi åkte på en air boat ride i Louisianas träskmarker. Där togs nog denna bild på mig som alla fortfarande skrattar åt.


Jag hittade mina drömmars Café i New Orleans.


Efter några fina dagar i New Orleans tyckte vi att ett stopp i Memphis skulle sitta fint. Jag besökte Graceland och tog nog hundratusen bilder.

Maj.
Maj var minst sagt en hektisk månad! Jag hade nog inte en ledig stund och trivdes bra med det.


Jag började maj på en resa med en hel drös utbytesstudenter till Washington DC och New York. Första stoppet var DC och det var den renaste, mest formella och en av de finaste städerna jag varit i.



Vi besökte The Holocaust Museum i DC och tände ljus för förintelsens alla offer.



Nästa stopp var New York och jag blev kär i den staden.



Kort efter hemkomsten från DC och New York var det dags för The American Prom. Jag gick med mina vänner Kerstin och Ploen på deras skola eftersom Prom på min egen skola en vecka senare krockade med min familjs besök till Indiana.


Jag lånade en klänning och såg ut ungefär så här.


Efter tio månader fick jag äntligen träffa min mamma, pappa och lillasyster som kom på besök. Jag var så lycklig och kunde inte sluta skratta.


Vi besökte bland annat Chicago.




Juni.
I Juni hade jag befunnit mig i USA i nästan elva månader och det var dags att åka hem.


Jag hittade ett par jeansshorts för 1 dollar.


I Juni gjorde jag inte mycket annat än att plugga inför finals i skolan, packa och ta farväl av en massa fina människor.

'
Min sista helg i USA var galet varm och jag spenderade en dag med mina värdföräldrar på den amerikanska landsbygden. Det var så himla fint!


9 Juni landade jag äntligen i Sverige igen. Jag fick återse min släkt och mina vänner igen, det var nog den lyckligaste dagen i mitt liv. Sverige var sig likt. Den här bilden togs när jag och några vänner hade skolavslutningsfika, jag åt kladdkakemuffins och drack brämhultsjuice som jag saknat så mycket!


I Juni gick jag på kalas hos min fantastiska vän Andrea som fyllde 18 år.


Jag såg Bob Hund på Liseberg.


och spenderade världens kallaste midsommar med tusen filtar, en gul ukelele och Amanda.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Finfina månader. Speciellt juni (bob hund liksom <3)!

2011-12-15 @ 22:02:37
URL: http://benjaminochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0